איך לשפר את מדד ה-DR של האתר
פוסט אורח של אור פיאלקוב
אם אתם מגיעים מעולם השיווק וקידום אתרים ויש לכם הבנה בסיסית ב-SEO, בוודאי שמעתם על מושג DR (דירוג דומיין). זהו מדד שימושי שמקדמי אתרים משתמשים בו כדי להעריך את רמת הסמכותיות שיש לאתר.
כל אחד מפרש את הרלוונטיות של סמכות דומיין בצורה אחרת ולכן המושג DR יכול להיות די מבלבל עבור הרבה אנשים. במאמר הזה נעבור על המשמעות של DR ואיך ניתן לשפר את המדד הזה באתר.
איך לבנות אתר מקצועי בשעה וחצי?
יש לי הצעה מעניינת יצרתי עבורכם הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אתכם איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לכם אותה למייל.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
מה זה ציון DR?
DR (קיצור של Domain Rank – דירוג דומיין), הוא מדד המשמש מקדמי SEO אשר מקצה לכל אתר דירוג בין 0 ל-100. ככל שהציון גבוה יותר, כך האתר מוגדר כיותר סמכותי וגדל הסיכוי שהתוכן באתר ידורג באופן אורגני בגוגל וככל שהדירוג נמוך יותר, הסיכוי שהתוכן שלכם ידורג בגוגל יהיה קטן יותר.
מדד ה-DR מוגדר על ידי ניתוח של מדדי SEO רבים, כולל: מספר הקישורים החיצוניים ורמת הסמכות שלהם, לינקים פנימיים, מיקום התוכן של האתר בתוצאות בגוגל ועוד. חשוב לזכור ש-DR זה ציון כללי לכל האתר שלכם ולא לדף ספציפי.
איך מחשבים את מדד ה-DR באתרים?
ניתן לבדוק את ציון ה-DR של האתר שלכם על ידי בדיקה של ה-URL בכלים של SEO. כדי לבדוק את ה-DR אתם יכולים להיכנס ל-Ahrefs. הכלי Ahrefs לא מציג את המדד DA (ראשי תיבות Domain Authority) כמו בכלים אחרים, אלא פיתח את המדד DR ויש לו כמה הבדלים ביחס ל-DA.
במדד ה-DR של Ahrefs הדירוג גם מתבצע בין 0 ל-100 וכמו ב-DA – ככל שהדירוג גבוה יותר, כך האתר חזק יותר. בניגוד ל-DA, מדד ה-DR שם דגש רב יותר על הדומיינים שמפנים אל האתר (כמות, איכות וסמכות).
זה אומר שתוכלו למצוא כמה אתרים עם DR גבוה אבל בלי טראפיק, מה שלא יכול לקרות באתרים עם DA גבוה.
איך משפרים את מדד ה-DR באתר?
אחרי שהבנתם מה זה DR ואיך מחשבים את מדד ה-DR באתרים, הנה כמה דרכים שבעזרתם תוכלו לשפר משמעותית את ה-DR באתר שלכם:
1. יוצרים תוכן איכותי
מאמרים ארוכים ורלוונטיים מקבלים בממוצע פי 3 יותר תנועה, פי 4 יותר שיתופים ופי 3.5 יותר הפניות מאתרים אחרים מאשר מאמרים קצרים. מכיוון שתוכן באתר הוא כל כך חשוב, אתם צריכים לדעת איך ליצור מאמרים ודפים באתר שיקבלו דירוג במנוע החיפוש של גוגל. כשאתם יוצרים תוכן באתר שלכם הכי מומלץ להתמקד על המטרה.
ברגע שאתם יודעים מה המטרה שלשמה נוצר התוכן יהיה לכם הרבה יותר קל להסביר את התוכן לגולשים. משתמשים באינטרנט נחשפים להמון סוגי תכנים ולכמויות אדירות של תוכן ולכן אתם צריכים ליצור תוכן באמת מיוחד שימשוך את תשומת הלב של הגולשים ויגרום להם להתרכז רק בכם. תוכן לא חייב להיות רק טקסט והוא מתבט גם בתמונות, סרטונים, גרפים, טבלאות ועוד.
2. בונים פרופיל קישורים איכותי
אסטרטגיה מעולה ומוכחת כשמדברים על שיפור ה-DR באתר היא בנייה נכונה של פרופיל קישורים לאתר שלכם. בתוך האתר שלכם תצטרכו לבנות את הקישורים הפנימיים המרכזיים ביותר – קישורים בהדר, קישורים בפוטר, קישורים בדפים חזקים וקישורים פנימיים בתוכן עם אנקורים המשלבים לונג טייל ושורט טייל.
אבל, מבחינת קישורים חיצוניים העבודה שלכם תשפיע משמעותית יותר על ה-DR אבל העלות להשגת קישורים חיצוניים מבחינת זמן וכסף תהיה יקרה יותר. השתדלו לגוון בפרופיל הקישורים החיצוניים שלכם ותנסו לקבל קישורים שונים – קישור מתוך מאמר עם אנקור, קישור מתוך תמונה, קישור רק של ה-URL של האתר שלכם, קישורי קרדיט מהפוטר, קישורים מאינדקסים ועוד.
3. משפרים את מהירות האתר
פרמטר נוסף שקריטי לדירוג ה-DR באתר שלכם הוא חווית הגלישה באתר. אם אתם רוצים שהתוכן שלכם ידורג בתוצאות החיפוש עליכם לספק למשתמשים באתר חווית משתמש מצוינת. שיקול מרכזי שמשפיע על חווית המשתמש שלכם הוא מהירות הטעינה באתר.
כשהאתר שלכם נטען באיטיות גולשים יחוו בעיות כשהם ייכנסו לאתר ובעיות במעבר בין הדפים מה שיגרום להם לצאת במהירות והאתר שלכם לא יקבל דירוגים גבוהים במנוע החיפוש של גוגל. חשוב מאוד לשפר את המהירות אם אתם רוצים דירוג DR גבוה יותר.
4. מייצרים הפניות מרשתות חברתיות
הפרמטר האחרון שמשפר את דירוג ה-DR באתר שלכם שעליו נדבר הוא סיגנליים מרשתות חברתיות.
גוגל מחשיב את האתרים והאפליקציות של הרשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, לינקדאין, טוויטר וכו') כאתרים מאוד סמכותיים ולכן למרות שהקישורים שאתם מקבלים מאתרים אלו הם No Follow (אתרים שלא מעבירים כוח קידומי וכביכול משפיעים על דירוגים) הם עדיין מאוד חשובים מכיוון שסמכות האתר המקשר גבוהה מאוד וגם רשתות חברתיות הם מקום שבא במגע עם קהל רב ולכן גוגל מעריך זאת.
מומלץ לשלב בתוכן באתר שלכם כפתורי שיתוף לרשתות החברתיות ולשתף בעצמכם בעמודי הסושיאל שקשורים לאתר.
לסיכום
מדד ה-DR הוא לא מה שיכריע אם האתר שלכם הוא טוב או לא וגם לא אם האתר איכותי מבחינת קידום אורגני. המדד מייצג בלבד את הדירוג בין 1 ל-100 שהוא מקבל מהכלי Ahrefs והוא מייצג את מדד הסמכותיות באתר.
אבל, DR גבוה יראה לגוגל עד כמה סמכותי האתר שלכם וכמה סמכותיים האתרים שמקשרים לאתר, מה שיעזור לאתר שלכם להתברג גבוה במנוע החיפוש. בנוסף, כשאתרים רוכשים לינקים חיצוניים מאתרים אחרים, DR הוא מדד שמייחסים לו חשיבות בעסקה כזאת.
אור פיאלקוב
אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה קידום אורגני, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud, חברה שמנגישה אחסון ענן ואת עולם אחסון האתרים בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.
איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?
יש לי הצעה מעניית עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:
ציון DR של ahrefs מאפשר לנו להבין מהו החוזק של דומיין/אתר לפי פרופיל הקישורים שהוא מקבל מאתרים אחרים. כנסו ולמדו כיצד לבדוק ציון של אתר בחינם.
במאמר הבא נדבר על הנושא של קניית קישורים לגוגל ואיך התהליך עובד. נסביר למה צריך קישורים לאתר, מה החשיבות של רלוונטיות הקישור, כמות הקישורים שצריך ובאיזה תדירות יש לקשר לאתר.
למי שלא יודע זאת כאשר אנחנו מקדמים אתר בגוגל ישנם כמה פרמטרים שמשפיעים על הקידום של האתר. במאמר הבא נדבר על אחד הפרמטרים החשובים ביותר וזה קישורים לאתר.
כמה קישורים צריך בשביל להתקדם בגוגל? באיזה תדירות צריך לפרסם קישורים? מה יותר חשוב כמות קישורים גדולה או איכות הקישורים? כל זה ומידע נוסף וחשוב במאמר הבא.
יש לכם שאלות או משהו להוסיף? שתפו אותנו בתגובות מתחת!
אם יש לכם שאלות או משהו להוסיף נשמח לשמוע מכם בתגובות מתחת ולסייע במידת הצורך.